• Teater til tiden
  • Teater til tiden
  • Nyborg Teater til tiden
  • Nyborg teater til tiden
Teater til tiden på DSBs stationer
Teater til tiden på DSBs stationer

I sidste uge af september fik DSBs kunder på 10 udvalgte provinsstationer en særlig overraskelse, idet det Kongelige Teater og DSB i samarbejde havde arrangeret en pop-up forestilling ”Teater til tiden”. Forestillingerne skulle skabe mere liv på stationerne, og gøre dem til et aktiv i lokalsamfundet. Forestillingerne gik godt i hånd med DSBs stationsvision om at: ”vi skaber gode rammer for dit ophold på stationen, og hjælper dig trygt videre på din bæredygtige rejse”.

DSBs Kundechef, Charlotte Saltoft Kjærulff, udtaler således: ”Rundt i landet har vi mange små og halvstore stationer, hvor vi har lukket billetsalgene, fordi over 90 procent af billetterne i dag bliver solgt elektronisk. I stedet arbejder vi målrettet med at skabe liv på stationerne, så de kan fortsætte med at være et aktiv for lokalsamfundet og vores kunder. ”Teater til tiden” er et sjovt og spændende projekt, og jeg forventer vores kunder får en rigtig god oplevelse af, at stationen kan være et aktiv på andre måder end, når man lige skal tage toget”.  

Passagerer, der aldrig før havde set ballet eller hørt opera, fik en lille bid af teateret på nært hold på vej til og fra hverdagens gøremål. 

På repertoiret har der været musik, ballet og opera: 

  • Valse Sentimentale’ af Pyotr Tchaikovsky for Cello og Piano 
  • Den Døende Svane’ af Mikhail Fokin til musik af Camille Saint-Saëns 
  • O Mio Babbino Caro’ af Giacomo Puccini med tekst af Giovacchino Forzano  

og på følgende stationer oplevende kunderne ovennævnte: 

  • Nyborg st. 
  • Esbjerg st. 
  • Kolding st. 
  • Holstebro st. 
  • Herning st. 
  • Hjørring st. 
  • Aalborg st. 
  • Randers st. 
  • Aarhus st. 
  • Fredericia st. 

Projektleder for ”Teater til tiden”, Peter William Larsen udtaler, at ”det har været en rigtig god oplevelse at være på stationerne, og det er ikke kun de rejsende, der har taget godt imod os. Det DSB-personale, der har skullet hjælpe med det praktiske, har været virkelige hjælpsomme, og én er endda mødt ind på sin fridag for at give en hånd med. Tusind tak for det.” 

Tilbage